Despre magazinele on-line

Stateam zilele trecute si ma gandeam: cum au aparut magazinele on-line, adica de ce au aparut? Si cred ca raspunsul cel mai plauzibil ar fi legat de confortul nostru. De ce sa te mai imbraci, sa te mai aranjezi, sa stai in aglomeratie? Din 2-3 clikuri poti sa iti cumperi cam orice ai nevoie.

In ultimul timp ne place sa ne facem cumparaturile stand confortabil acasa sau la birou. Este foarte comod si confortabil.
Mulţi oameni consideră comertul on-line ca fiind un mod eficient de a face cumpărături – cei care muncesc mult îşi pun browser-ul sa-i duca spre un e-shop şi comandă rapid un cadou (pentru ca au uitat din nou de ziua soţiei sau a soţului).

Numarul oamenilor care cumpara de pe internet creste de la zi la zi. Conform unui studiu realizat in 2004 de catre Dieringer Research Group (o companie de cercetare de marketing din Milwaukee) a reiesit faptul ca majoritatea persoanele adulte din SUA si vestul Europei is fac cumparaturile cu ajutorul Internetului. In jur de 114 milioane de americani au desfasurat cercetari despre produse.

Avantajele acestui tip de cumparaturi ar fi: timpul economisit, preturile mai bune, accesibilitatea sporita a  ”vitrinelor on-line” pot afisa uneori preturi cu 15 procente mai ieftine decat magazinele obisnuite.

Procedura este foarte simpla: clientul asteapta produsul acasa si achita doar taxele de transport, care de cele mai multe ori nu depasesc 25 de RON. Pentru un magazin on-line este foarte important site-ul, acesta trebuie sa fie util, accesibil; sa acorde posibilitatea clientului de a gasi produsul dorit cu un minim de efort, cand esti intr-un hypermarket stii exact de unde sa iei /cauti produsul dorit. Uzabilitatea este cea mai importanta.

Magazinele on-line se bazeaza pe design si pe conventii de trafic pentru a-si ajuta clinetii sa gaseasca cat mai repede produsul cautat. De exemplu, la Massachusetts Bay Trading Company (www.massbaytrading.com), care vinde online numai produse fabricate în Massachusetts, co-fondatorul Bob Nilsson spune că site-ul s-a lansat în 2002 cu imagini statice ale diferitelor mărci de cărţi de credit pentru a comunica rapid ce tipuri de cărţi de credit acceptă compania. Dar clienţii încercau să execute clic pe imagini crezând că acestea reprezintă o opţiune. “Executau clic şi aşteptau, dar nu se întâmpla nimic”, spune Nilsson. “Apoi am primit toate aceste plângeri care menţionau cât de lent este site-ul.” Astfel, Nilsson a transformat imaginile în legături către pagina de comandă. Clientul ştie cel mai bine.

Comertul online este in primul rand comert. Pentru orice fel de comert e nevoie de cateva puncte forte fara de care nu am putea vorbi de comert. Strategie de vanzare, produs la vanzare, promovare. Fara toate acestea comertul este inutil. Daca ele sunt bine facute, succesul este aproape garantat. Pentru a face fata concurentei magazinul on-line trebuie sa inspire incredere, seriozitate, reclama pozitiva. Nu toti cei care aleg sa viziteze pagina magazinului aleg sa cumpere. Este exact ca intr-un  magazin: poti sa te te uiti, sa testezi/probezi dar dintr-un motiv sau altul nu cumperi.

Comertul on-line reprezinta viitorul, deoarece incepem sa traim intr-o  lume din ce in ce mai dependenta de Internet, de lucruri care se obtin foarte usor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *