Utilitatea unui Call Center

Denumirea generica de Call Center sau Contact Center creeaza de multe ori confuzii. Uzual, denumirea este folosita pentru a indica serviciile pe care o companie le furnizeaza clientilor sai si anume acelea de preluare – si solutionare/distribuire apeluri in numele lor (proces denumit generic INBOUND) si initializare apeluri in numele clientilor (proces denumit generic OUTBOUND). Ca sa aveti o imagine generica, inchipuiti-va o sala mare cu zeci sau chiar sute de persoane cu casti pe cap si calculator in fata care nu fac altceva decat vorbesc la telefon. Functional, un Call Center se compune dintr-un sistem telefonic interconectat la o aplicatie software ce permite 2 functii importante: rutarea inteligenta a apelurilor (daca ar fi sa enumeram numai cateva: divertarea apelurilor catre grupuri de agenti in functie de disponibilitate, de nivelul lor de pricepere, gradul de incarcare, etc) si mai ales generearea de STATISTICI. De ce sunt atat de importante statisticile? Pentru ca pe baza lor se genereaza rapoarte de activitate pentru toti agentii (si nu este un job deloc usor) si pe baza carora se identintifica de exemplu daca o campanie de OUTBOUND comandata de un client, care sa zicem ca vrea sa vanda un produs prin acest serviciu, si-a atins tinta sau nu.

Asadar mecanismele unui Call Center sunt foarte complexe si pot fi modificate in functie de anumite cerinte specifice. Ca sa va mai dau un exemplu, este posibila integrarea cu aplicatii software care permit interactiunea agentilor cu clientii prin e-mail sau portaluri web.

Un exemplu de sistem Call Center destinat in special companiilor care au decis sa nu faca outsourcing pentru aceste servicii este Alcatel-Lucent OmniPCX Office (OXO). Sistemul este conceput sa permita conectarea a 32 de agenti care sa gestioneze simultan maxim 30 de apeluri intrate sau iesite pe un flux ISDN PRA. Sistemul este de asemenea prevazut cu o licenta de supervizor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *