Cum sa instalezi o centrala Aria Soho in 10 minute!

Centrala telefonica digitala LG-Ericsson Aria Soho este destinata IMM-urilor, avand configuratia minima de 3 trunchiuri (porturi pentru liniile furnizorului de telefonie) si 8 interioare (1- digital si 7- hibride). Configuratia maxima de 12 trunchiuri si 48 de interioare va permite sa va extindeti afacerea fara schimbarea intregului sistem de telecomunicatii: placile de extensie suplimenteaza atat numarul de trunchiuri cat si numarul de interioare.

Scopul acestui articol este de a acorda suport celor ce doresc sa configureze sistemul de telecomunicatii mentionat mai sus, in mod individual, urmarind pasii demai jos:

1.Activarea bateriei de back-up si a microswitch-ului (in cazul unei pene de curent, centrala isi va pastra setarile):

aria soho placa de baza2.Conectarea centralei la reteaua de curent 220V.

3.Conectarea liniilor externe (trunchiuri) si a liniilor interne (utilizatori):

trunchiuri4.Conectarea la centrala cu ajutorul unui cablu USB-USB:

usb5.Dupa instalarea softului de programare LDK PCAdmin (il regasiti in cutia centralei, pe un CD), rulati aplicatia. User si parola il aveti pe CD de instalare.

46.Dupa conectarea la centrala, cele mai uzuale setari sunt urmatoarele:

a.Setarea destinatiei apelului extern: (ce telefon/grup de telefoane vor suna la primirea apelurilor);

5

b.Gruparea trunchiurilor in grupuri: (va ajuta sa limitati accesul unor persoane la un anumit trunchi).

6

c.Accesul interioarelor la anumite trunchiuri/ grupuri de trunchiuri.

7

d.Gruparea interioarelor in alte subgrupuri:

8

e.Realizarea unui back-up al centralei(salvarea tuturor setarilor) si restaurarea setarilor:

11

12

Echipamentele aditionale centralei Aria Soho: 

Telefoane digitale proprietare (compatibile doar cu aceasta centrala):

  1. LG-Ericsson LDP-7224D – vezi specificatii aici

14

  1. LG-Ericsson LDP-7208D – vezi specificatii aici

15

  1. Cartele de extensie (montate pe placa de baza a centralei telefonice):
    1. Cartela de extensie cu 3 trunchiuri si 8 interioare (hibride)
    2. Cartela de extensie cu 3 trunchiuri si 16 interioare (analogice)
    3. Cartela de extensie cu 8 interioare (analogice)
    4. Cartela LAN (permite conectarea centralei in reteaua locala, fiind accesata si configurata prin cablul de retea)
    5. Cartela AAFU – Operatoare Automata (inregistrarea mesajelor de intampinare, pe 4 canale)
    6. Cartela VMIU – Mesagerie Vocala (optiunea oferita clientilor de a lasa mesaje)

16

 

Written by Cosmin

Topul celor mai bune solutii de videoconferinta

Acest articol se adreseaza celor care sunt in cautarea unei solutii profesionale de videoconferinta.
Vom prezentam mai jos solutiile pe care le puteti gasi in piata din RO. Diferenta intre ele se situeaza la nivel de pret si servicii extra oferite.
1. Polycom – este lider in domeniu teleprezentei. Solutiile de vidoconferinta Polycom (RealPresence) extind puterea de colaborare si comunicare vizuala si o simplifica, astfel ca parteneri , clienti, colegi pot interactiona in timp real fara obstacole pe mobil, desktop, laptop sau alte diviece-uri care permit rulare de content video. Aceste solutii sunt gestionate de Platforma Polycom RealPresence – cea mai interoperabila si cuprinzatoare care permite un management performant, scalabilitate, fiabilitate, flexibilitate si securitate. HD Telepresence & Video Solutions de la Polycom – extinde puterea de colaborare si comunicare vizuala oriunde lucrati: la birou, acasa sau in deplasare. Polycom HD teleprezenta si solutiile video se bazeaza pe standarde deschise, astfel incat acestea sa se integreze usor si cu alte aplicatii.
Produse: Videoconferinta Polycom HDX 6000 View codec, Polycom HDX 6000 HD codec, Polycom HDX 7000-720.

2. LifeSize – LifeSize este un pionier in domeniu. Dorinta de a realiza conferinte video cu adevarat universala – a facut solutiile de videoconferinta LifeSize simple de cumparat, adoptat, sustinut si folosit. Oferind sisteme de conferinte video si aplicatii software, precum si o linie completa de infrastructura video, disponibile in locatii sau in cloud, LifeSize este dedicat colaborarii video universale. Cu LifeSize, clientii pot participa la apeluri video HD, live streaming, pot inregistra convorbirile, pot comunica video de pe dispozitive mobile, de pe orice rețea, toate la cel mai inalt nivel de calitate.
Produse: Videoconferinta LifeSize Icon Series, LifeSize 220 Series, LifeSize Passport, LifeSize Unity Series

3. Radvision – Radvision, o comanie din grupul Avaya (update – Scopia Desktop & Mobile Applications) este un important furnizor de conferinte video si tehnologii de teleprezenta prin retelele IP si fara fir. Ofera comunicatii vizuale care ajuta companiile sa colaboreze mai eficient, valorificand astfel timpul si resursele acestora.
Produse: Videoconferinta Radvision Scopia XT Meeting Center S55 – 1 Display, Videoconferinta Radvision Scopia XT Meeting Center D55 – 2 Displayuri, Pachet videoconferinta Radvision Scopia XT4200.

Polycom_RealPresence_Group_500

4. Panasonic – desi este foarte cunoscut in lumea telecomunicatiilor, Panasonic devine din ce in ce mai interesant si pe partea de solutii de teleprezenta.
Produse: Videoconferinta Panasonic VC600-enhanced-3D, Pachet videoconferinta Panasonic VC600-VD130, Pachet videoconferinta Panasonic VC600-enhanced.

5. Aver – este o companie recent lansata (2008). Ofera solutii de prezentare, educationale, de supravechere video si videoconferinta. Compania are o prezenta globala, cu sediul central in Taiwan.
Produse: Videoconferinta AVer HVC130, Videoconferinta AVer EVC130 – PT Camera, Videoconferinta AVer HVC330

Witten by etelecom.ro

De ce un call center?

Odata cu dezvoltarea tehnologica – modul de a comunica, dar mai ales modul de a gestiona, de a controla comunicarea s-a imbunatatit semnificativ. Companii care ofera servicii sau produse au simtit nevoie de a pune la dispozitia clientilor sai posibilitatea de a se informa asupra acestora si de a solicita detalii suplimentare in legatura cu acestea in vederea televanzarii. Serviciile de urgenta s-au dovedit mult mai eficiente in salvarea de vieti omenesti in momentul in care s-au implementat solutiii software /hardware care au ca scop principal organizarea, prioritizarea si dinamizarea fluxului de apeluri receptionate.

la ce este bun un call center

Cu tehnologia de astazi un call center poate eficientiza volumul de munca: se pot emite rapoarte in timp real despre modul de lucru al agentilor (cate apeluri au fost pierdute, cate au fost preluate, care este timpul petrecut de fiecare agent la telefon, care este media per convorbire etc.), despre ratele de conversie(cate apeluri s-au transformat in adevarate vanzari, care este volumul acestora), istoric client toate datele acestuia – unele solutii ofera chiar anumite alarme pe anumite zone care trebuie imbunatatite etc.

Mai mult de cat atat s-au creat softuri speciale – Intelligent Customer Routing– care in functie de un anumit istoric – diverteaza aplelul catre cel mai compentent agent (de ex: daca clientul este vorbitor de spaniola, softul va diverta apelul catre agentul care ca si competenta lingvistica – are posibilitatea comunicarii in aceasta limba); calculeaza pe baza unui algoritm timpul de asteptare al clientilor din coada de asteptare si pe baza unui istoric diverteaza apelul catre agentul care se presupune ca va incheia convorbirea telefonica in cel mai scurt timp.

Comunicarea inteligenta transforma modul in care oamenii sau comapaniile comunica, imbunatateste calitatea servicilor oferite, cresta performanta si eficientizeaza procesele – iar acestea toate impreuna ajuta afacerile sa fie competitive, colaborative, sa reduca costuri operationale si sa salveze resurse importante.

Un sistem call center de acest gen devine necesar de la cinci agenti in sus si poate ajuge pana la sute, iar investitia initiala se situeaza intre 3500 euro si poate ajunge pana la 300.000 euro. Investita se poate amortize in cateva luni pana la cinci ani in functie de fiecare afacere in parte.

Pentru oferte de sisteme Call Center click aici

Solutii de videoconferinta

Timpul inseamna bani – spune vechea zicala, iar astazi acest lucru se simte din ce in ce mai acut. Marile companii, cat si companiile de dimensiuni mai reduse sunt in cautare de solutii care sa le eficienitizeze procesele prin reducerea costurilor si timpilor de procesare. Solutiile de videoconferinta se adreseaza tocmai acestei necesitati crescande ale corporatiilor. Posibilitatea de a rezolva anumte aspecte legate de companie, de a lua decizii importante, de a prezenta prototipuri de produse noi, de a participa la interventii chirurgicale sau a fi asistat in anumite procese, de a initia o lectie sau un curs fara costuri si fara pierdere de timp, la un nivel de securitate cat mai inalt, sunt aspecte pe care le iau in calcul liderii de companii atunci cand cauta un sistem de videoconferinta profesional.

In cautarea unei solutii de videoconferinta, liderii mizeaza de cele mai multe ori pe eficienta si doar in ultimul rand pe reducerea costurilor operationale, eficienta fiind egala in acest caz cu Timpul.

Decizii rapide, solutii imediate, asistenta in timp real, prezentari in grup ad-hoc, oriunde (acasa, la birou, in deplasare), oricand (pe mobil, laptop sau in cloud), la orice ora sunt doar cateva din avantajele solutiilor de videoconferinta pe care liderii le iau in calcul atunci cand isi intocmesc business-planul si bugetele aferente.

Procesele devin mai dinamice, cost-efficient – ce poate fi mai imbucurator pentru un lider?

videoconferinta

Cine? – Factorii decisivi – directori de filiale, se prezinta, in timp real, in cadrul videoconferintei, iau decizii improtante la nivel de companie, prezinta problemele sau dificultatile cu care se confrunta, propun solutii sau seteaza obiective noi – totul in timp real, intr-un mediu virtual, securizat, pus la dispozite de solutia de videconferinta.

Cand? – Oricand. Solutia e mereu la indemana, nu exista restrictii de timp sau de spatiu. Se inving cu precadere aceste doua dimensiuni.

Cum? – Pe mobil sau pe laptop, in cloud, pe desktop – cu conditia sa existe o conexiune buna la internet si o camera web pe device-ul care il folosesti.

Unde? – Oriunde. Acasa, la birou, pe strada, in masina, in deplasare sau in vacanta, in sala de sedinte sau in sala de cursuri – oriunde te-ai afla poti participa la videoconferinta.

Pentru produse si preturi click aici.

Telefon video Grandstream GXV3175

Doro PhoneEasy 331ph

Grandstream GXV3175 este un telefon desktop ideal cu capabilitati IP, multimedia, avand un ecran de 7’’ touch-screen, color, LCD. Camera de 1.3MP, Wifi integrat, porturile auxiliare si aplicatiile web incorporate intrunesc majoritatea conditiilor impuse pentru alegerea unui telefon IP, multimedia si usor de utilizat. Suporta o gama mare de codecuri audio, fiind compatibil si cu H.264/H.263/H.263 + codecuri video.Dupa conectarea lui GXV3175 la Internet, puteti incepe sa efectuati apeluri video cu o claritate superioara, accesati sute de posturi radio, site-uri cu streaming (Youtube, Movie Trailer). De asemenea, acest telefon IP va pune la dispozitie atat difuzoare full-duplex, cat si posibilitatea de a se conecta la TV.

Standarde compatibile: SIP 2.0, TCP/IP/UDP, RTP/RTCP, HTTP/HTTPS, ARP/RARP, ICMP, DNS(A record,SRV, NAPTR), DHCP, PPPoE, TFTP, NTP, TELNET, TR-069, STUN, SIMPLE, 802.1x, LLDP, TR-069, TLS, SRTP.Interfete: 2 x 10/100Mbps Ethernet Ports with integrated PoE, 2 x USB (2.0)port,3.5mm stereo headset port, SD Card slot, built-in WiFi(b/g/n).

Caracteristici video: Ecran touchscreen de 7’’ LCD, rezolutie 800 x 480, lentile VGA avansate, auto-focus, zoom in, zoom out (2x optic , 2x digital), PIP(Picture-In-Picture)

Caracteristici audio: HD handset and full duplex speaker, advanced DSP

Supports G.723.1, G.729A/B,G.711μ/A (PCMU/PCMA), G.726-32,G.722,GSM-FR, L15-256 DTMF (In-audio, RFC2833, SIP Info); Silence suppression, VAD, CNG, AGC, masking for packet loss/delay; AEC, AGC for Speaker; jitter buffer protocol.

Functii: Caller ID, Call Waiting, Call Transfer, Call Holding, Redial, Three-way Conference, Do Not Disturb, Mute, Automatic Dial, Weather Forecast, Internet Radio, Media Player, Picture Viewer, Games, Calculator, Alarm Clock, File Manager, Youtube, Google Voice, Facebook, Twitter,etc.

Securitate: MD5 and MD5-sess DIGEST encoding and authentication, Security protection: SIP over TLS and SRTP, Support for TR-069, Support for OpenVPN for increased security and control

Configurarea telefonului IP:

In aceasta fereastra regasiti setarile retelei:

Doro PhoneEasy 331ph
Aici puteti allege intre DHCP, PPPOE sau Static IP:

Doro PhoneEasy 331ph

Dupa apasarea butonului Next, va fi afisata fereastra Upgrade Settings. Aceasta sectiune ofera utilizatorilor posibilitatea de a alege unde va trimite telefonul cererile de upgrade. Campul Automatic Upgrade va permite sa setati cat de des doriti verificarea de firmware/configuration.

Doro PhoneEasy 331ph
Ultimul pas il reprezinta resetarea telefonului, pentru ca setarile sa aiba efect.

Doro PhoneEasy 331ph

Primul apel cu serviciul IPVIDEOTALK:Conectati receptorul, cablul de retea si sursa de alimentare. Dupa ce telefonul porneste si obtine un IP prin DHCP, va incerca sa se inregistreze la reteaua IPVideoTalk. Cand utilizatorul porneste telefonul pentru prima oara, Contul 1 va fi inregistrat la serverul IPVideoTalk cu o extensie unica (ex.: 810xxxx).Daca inregistrarea a fost efectuata cu succes, textul “IPVideoTalk” va fi afisat cu verde, urmat de extensia asignata (810xxxx). In acest moment, GXV3175 este pregatit pentru a efectua/primii apeluri video, folosind reteaua IPVideoTalk.Apasati pe contul creat, pentru a fi afisata fereastra destinata apelarii. Tastati numarul oricarui telefon inregistrat la reteaua IPVideoTalk si apasati butonul VideoCall sau AudioCall.

Doro PhoneEasy 331ph

Afisarea vremii si a cursului valutar:

Doro PhoneEasy 331ph

In partea din dreapta-sus a ferestrei, utilizatorii pot modifica statusul telefonului:

Doro PhoneEasy 331ph
Pentru pret click aici.

Telefoane pentru seniori – Doro

In vreme ce majoritatea pasionatilor de tehnologie de top vor opta probabil pentru un smartphone, trebuie sa ne oprim din cand in cand si asupra unui low-end, avand in vedere ca majoritatea publicului doreste astfel de terminale. Un astfel de exemplu este si Doro PhoneEasy 331ph, telefonul ideal pentru batrani:

Doro PhoneEasy 331ph
Construit pentru a folosi un telefon cat mai simplu posibil, Doro PhoneEasy 331 dispune de butoane mari si clare pentru a putea efectua apeluri foarte simplu si usor.
In plus, telefonul marcii suedeze are 3 butoane pentru memorarea numerelor de telefon (one-touch button), indicator vizual pentru apeluri de intrare, volum ajustabil si HAC (Hearing Aid Compatibility).
Un alt model destinat varstnicilor, este Doro HearEasy 313CI:
Doro PhoneEasy 331ph

Display-ul generos, 4 butoane de memorie, speakerphone-ul, volumul ajustabil pe 3 nivele, CallerID, afisarea numelui apelantului din memoria agendei telefonice, volumul crescut al receptorului si semnalarea vizuala a unui apel de intrare intrunesc majoritatea conditiilor impuse chiar si de cei mai exigenti client.
Pentru persoanele cu o dexteritate nu tocmai dezvoltata, avand probleme cu auzul si cu memoria, Doro MemoryPlus 319i ph se potriveste perfect nevoilor acestora:
Doro PhoneEasy 331ph

Acest model este comfortabil, ergonomic, usor de folosit, iar volumul receptorului este amplificat pana la 35dB. Doro Secure 347:
Doro Care SecurePlus este un telefon user-friendly. Cu ajutorul dispozitivului remote Care SecurePlus, puteti sa raspundeti la telefon de la distant sau sa apelati numarul de urgent setat de dumneavoastra.
De asemenea, Care SecurePlus are un indicator vizual pentru a te atentiona atunci cand primesti un apel.Ofera posibilitatea de a modifica volumul receptorului, soneriei si a speaker-ului si detine functia Apel de Urgenta si functia Alerta SMS preinregistrata.
Doro PhoneEasy 331ph

Topex Mobilink IP si 3CX- solutia ideala

TOPEX MobiLink IP este un gateway GSM/UMTS, avand integrate interfete VoIP. Acest echipament va ofera posibilitatea de a interconecta centralele IP cu retelele mobile. Prin intermediul TOPEX MobiLink IP veti reduce semnificativ costul apelurilor IP catre retelele GSM/UMTS si invers.

topex sms 1

CARACTERISTICI:
• Interconectare cu orice IP-PBX sau Softswitch bazat pe protocoalele SIP (Asterisk, Cisco Call-Manager, 3CX), PBX-uri hibride cu trunchiuri VoIP.
• DISA (Direct Inward System Access)
• Rutare avansata a apelurilor incoming/outgoing
• Suporta protocoale SIP
• Capabilitati avansate de SMS
• Trimitere SMS din interfata WEB
• SMS to E-mail si E-mail to SMS
• Interfata WEB de utilizare usor de administrat

Protocoalele VoIP: SIP (v.1, v.2), H.323 (v.2, V.4), RTP, RTCP, TLS.
Codecuri de voce: G.711, G.711 Anexa I; G.711 Anexa II (VAD+CNG), G.723.1, G.726, G.729 A, B, G.729 E.

Centrala telefonica VoIP 3CX pentru Windows este un IP PBX bazat pe software care înlocuieste un hardware personalizat traditional PBX / PABX. 3CX a fost dezvoltat specific pentru Microsoft Windows si este bazat pe standardul SIP – facându-l usor de administrat si permitându-va sa folositi orice telefon SIP (software sau hardware).

topex sms 1

BENEFICII:
• Telefoanele folosesc o retea de calculatoare(cabluri de retea)
• Usor de instalat si de administrat prin interfata de configurare bazata pe web
• Costuri reduse (centrala telefonica software este mult mai ieftina in comparatie cu una hardware)
• Mobilitate (utilizatorii se pot muta, fara modificari in infrastructura sediului)
• Posibilitatea alegerii dintr-o gama variata de telefoane SIP

Interconectarea echipamentului Topex Mobilink IP cu centrala software 3CX:

Daca detineti un gateway Topex Mobilink IP si doriti sa il integrati cu IP PBX 3CX, pasii ce trebuiesc urmati sunt urmatorii:

1. Conectati o cartela SIM la gateway (apasati pe butonul galben pentru a deschide suportul pentru SIM)

topex sms 1
topex sms 1

2.Pentru a conecta dispozitivul la retea, accesati IP-ul default, tastati Username si Password (le regasiti in manualul de utilizare)

3.Daca SIM-ul are un cod PIN, acesta trebuie mentionat in tab-ul specific gateway-ului

topex sms 1

4. Schimbarea adresei de IP (Network->IP Settings)

Dupa ce salvati modificarea facuta, echipamentul se va reseta automat, urmand a fi accesat cu noul IP introdus de dumneavoastra.

5. Configurarea apelurilor incoming (Call Control->Access IN)

topex sms 1

Adaugati adresa de IP a centralei VoIP 3CX in tab-ul respectiv:

Setarea apelurilor de intrare:

Call-Control->Incoming Calls->Edit->More(Mode: Trunk; Target Mode; introduceti extensia la care doriti sa ajunga apelurile in tab-ul “Target”)

topex sms 1

6. Configurarea apelurilor outgoing (Call Control->Outgoing Calls ->Enable)

topex sms 1

7.Acum trebuie sa ii precizati Mobilink-ului unde este centrala software (Call Control->Settings->adaugati IP-ul PBX-ului ->click “ Commit” pentru a salva modificarile si pentru a restarta echipamentul)

Configurarea IP-PBX-ului 3CX:

1. Mobilink-ul trebuie setat ca fiind un PSTN Gateway, nu ca trunchi pentru apeluri outgoing (In interfata web a pbx-ului, accesati: PSTN devices-> Add PSTN Gateway-> Alegeti Generic-> Introduceti numele gateway-ului-> Next)

topex sms 1

2. Introduceti IP-ul Mobilink-ului, neschimband celelalte setari, apoi NEXT.

topex sms 1

3.Creati reguli pentru apelurile de iesire, folosind prefix de retea mobila sau al tarii, rutate catre gateway-ul PSTN (Topex Mobilink IP)

4.Urmeaza configurarea apelurilor de intrare, de la Mobilink la PSTN ( click pe VoIP Providers-> Add VoIP Provider-> Generic SIP Trunk-> Next)

topex sms 1
5.Introduceti IP-ul Mobilink-ului, iar in taburile “External Number” si “Authentication ID” nu are importanta ce mentionati

topex sms 1
6. Accesati VoIP Provider (Mobilink)-> Source ID-> Source Identification by DID-> Add Mask-> tastati “*” ca masca-> Apply

topex sms 1

Dupa ce s-au urmat acesti pasi, aveti posibilitatea de a primii/efectua apeluri, folosind Topex Mobilink IP interconectat cu IP-PBX-ul 3CX.

Pentru preturi si solutii click aici.

Mult succes!

Topex Mobilink-software SMS

Noua aplicatie de la TOPEX: trimiterea/receptionarea SMS-urilor

Interfata GSM analogica Topex Mobilink GSM este solutia eficienta pentru conversia apelurilor fix-mobil în apeluri mobil-mobil (în aceiasi retea) reducând in acest fel cheltuielile telefonice generate de folosirea a doua sisteme (retele) diferite.

Beneficiile acestui gateway sunt urmatoarele:
– LCR (Least Cost Routings)
– CID (Caller ID)
– Antena externa ofera o calitate superioara semnalului de voce
– Repede si usor de instalat
– Meniu de administrare usor de utilizat

Sistemele de telecomunicatii compatibile:
– Alcatel 4200
– Alcatel 4400
– Alcatel 2750 (Heimo)
– Dialogo/Forum/Tiptel/Telstra
– Alcatel OmniPCX Office (OXO)
– Alcatel OmniPCX Enterprise (OXE)
– Siemens HiPath 1100
– Siemens HiPath 2000
– Siemens HiPath 3000
– Siemens HiPath 4000

Achizitionand aceasta interfata GSM, aveti numeroase posibilitati de a configura echipamentul, conform cerintelor dumneavoastra.

Software-ul dedicat se numeste “Mlink” , avand mai multe tab-uri pentru configurarea echipamentului, cum ar fi: setarea DTMF-ului pentru Caller ID, rutare, optiune pentru activare DISA,etc.

topex sms 1
Pentru a beneficia de software-ul dedicat SMS-urilor, trebuie sa conectati interfata GSM la PC, printr-un cablu USB-USB.

topex sms 2
Dupa instalarea aplicatiei si dupa conectarea interfetei la PC, click pe “Connect” pentru a va conecta la echipament.

topex sms 3
In primul tab este mentionata, printre altele, puterea semnalului, in functie de locul unde este montata antena externa. (de preferat langa geam, nefiind ecranata)Atentie: A nu se monta antena externa a interfetei GSM intr-un rack(atenuarea semnalului foarte mare ->calitatea semnalului slaba)

topex sms 4
Sectiunea pentru trimitere/receptionare a SMS-urilor ofera informatii referitoare la:- numarul de telefon
– statusul sms-ului
– data/ora sms-ului
– continutul sms-ului

topex sms 5
Vizualizarea SMS-urilor:Selectand “View SMS Records” din meniul “Options”, o fereastra cu SMS-urile primite/trimise va fi afisata:

topex sms 6