Mic interviu cu Andreea S.

(Lidia -Reprezentant Marketing, Andreea-Account Manager)

Lidia: Andreea, de cat timp lucrezi in domaniul telecomunicatilor?
Andreea: Implinesc deja 5 ani.

L: De ce ai ales acest domeniu?
A: Pentru ca este un domeniu care imi place.

L: Nu crezi ca este un domeniu mai mult pentru barbati?
A: Ba da si ma lovesc in fiecare zi de acest lucru dar … imi plac feţele uimite ale interlocutorilor mei de gen masculin cand descopera ca totusi cunosc ceea ce vand destul de bine, zic eu.

L: As vrea sa ne explici putin ce insemna o cenetrala telefonica si de ce am avea nevoie de ea!
A: Am intalnit in decursul experientei mele diferite definitii ale centralelor telefonice. Multi numesc aceste sisteme – telefonie, altii PBX, altii sisteme de comunicatie sau sisteme integrate de telecomunicatii, iar unii care nu au gasit nici unul din termenii de mai sus destul de convingatori le-au zis pur si simplu Romtelecom. :)
O centrala telefonica este un sistem de telefonie care centralizeaza si prelucreaza, redirectioneaza si organizeaza apelurile telefonice ale unei companii. Inainte de primul razboi mondial si chiar multi ani dupa, aceste sisteme ocupau o camera intrega si erau gestionate de o persoana sau de cateva numite centraliste. Centralista redirectiona apelurile manual si facea legatura intre cel care initia convorbirea sau apelul telefonic si destinatarul acesteia. Procesul era destul de anevoios si presupunea generarea anumitor „timpi morti” care evident  compromiteau mult calitatea comunicatiei.
Astazi un sistem de telecomunicatii nu mai reprezinta o „masina industriala fara suflet”. Acestea au dimensiuni reduse, sunt rackabile si usor de gestionat din punct de vedere al programarii. Iar sufletul acestora il reprezinta procesorul care detine locul unei centraliste. Sunt sisteme inteligente care nu numai ca organizeaza apelurile in asa fel incat nici unul din acestea sa nu se piarda dar si reduc substantial costurile astel aducand o contributie esentiala la bugetul companiei.
Pentru unele companii de astazi aceste sisteme reprezinta sufletul afacerii.

Va urma

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *