Avantajele telefoniei VoIP

telefonie-IP

Tot mai multe companii incep sa apeleze la avantajele utilizarii unei infrastructuri telefonice VoIP. Caracteristica de baza il reprezinta integrarea cu sistemele informatice deja existente, oferind flexibilitate greu de egalat.

Sistemul telefonic central (PBX) este respunzator pentru oferirea serviciilor de telefonie, poate fi atat un echipament dedicat cat si o aplicatie ce ruleaza pe un calculator tip server.

Terminalul este componenta ce asigura acces la serviciile PBX-ului. Acesta poate avea urmatoarele forme:

  • Aplicatie tip Soft Phone. Necesita doar un dispozitiv cu sistem de operare flexibil (pc, tableta, smartphone) si conectare la Internet (permite utilizarea din ori ce parte a globului) sau LAN.
  • Telefon VoIP. Ofera acces rapid la functii precum si instalare usoara. Disponibil cu sau fara fir.

Accesul la public. Se poate realiza in continuare prin:

  • furnizori de linii telefonice analogice, fiecare linie cu numarul sau de telefon, conectare RJ11, necesita instalarea fizica a liniilor dedicate
  • linii digitale ISDN, mai multe numere de telefon suportate pe o linie, conectare RJ45, un numar limitat de furnizori disponibili, necesita instalarea fizica a liniilor dedicate
  • conturi VoIP, furnizate prin conexiune la internet, conectare RJ45, un numar foarte mare de furnizori disponibili cu planuri tarifare variate

Uni din marii producatori in domeniu sunt: Aastra, Alcatel, Avaya, Cisco, Draytek, Fanvil, Gigaset, Grandstream, LG-Ericsson, Panasonic, Polycom, Tehsino, Topex, Welltech, Yealink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *